امروز شنبه 08 اردیبهشت 1403 http://shadi.cloob24.com
0

در مورد مهارت های فارغ التحصیلان این رشته می توان گفت که اصل اول و مهم در آموزش، بیان شیوا و رسا است، یعنی معلمان باید از قدرت بیان مناسب و توانایی انتقال مفاهیم به صورت قابل درک برای کودکان، برخوردار باشند. فارغ التحصیلان این رشته می بایست دارای اطلاعات لازم در زمینه روانشناسی باشند تا بتوانند تفاوت های شخصیتی و روحی و همچینن سطح یادگیری دانش آموزان خود را آنالیز کرده و وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند. هم چنین لازم است که آنان مهارت تشخیص و درمان اختلالات رفتاری و روانی دانش آموزان خود را داشته باشند.

دانش زبان انگلیسی آموزگاران شامل گرامر، قواعد ترکیب، املا و معنی کلمات و هم چنین دانش ریاضی در زمینه های جبر، هندسه، انتگرال و کاربرد آنان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. آشنایی کامل با اصول تدریس و برنامه ریزی درسی و هم چنین به کارگیری روش های جدید برای ارائه مطالب به دانش آموزان، سطح یادگیری و انگیزه آنان را افزایش می دهد. یک معلم ابتدایی باید میزان یادگیری و علایق هر یک از دانش آموزان خود را بررسی کرده و بر اساس آن از روش های کارآمد جهت انتقال مفاهیم استفاده نماید.

داشتن مهارت گوش دادن و درک مطالب نیز از جمله توانایی معلمان محسوب می شود. معلمان باید دارای درک زبانی مناسبی باشند تا بتوانند اطلاعات و ایده ها را دریافت و پردازش نمایند و بدین ترتیب ارتباط مناسبی با جامعه و دانش آموزان خود برقرار کنند. معلمان دوره ابتدایی علاوه بر تدریس مطالب درسی، باید آموزش نظم و اخلاق به دانش آموزان را نیز در دستور کار خود قرار دهند.

ارسال دیدگاه